4/03/2017

Elämää

Moikka! Aattelin tulla kertoo vähän kuulumisia ja mitä tänne normi arkeen kuuluu! Tosiian meiän isi tuli täällä sao paulossa käymään viikonlopuks viikko mun reissun jälkeen! Oli tosi kiva nähdä iskää pitkästä aikaa. Mun host perhe oli tän isin olon ajan reissussa joten mentiin sit hotelliin siks aikaa joka oli tosiaan tosi kiva niin saatiin olla rauhassa ja metrot ja kaikki oli lähempänä niin oli helppo kulkee! Ekana iltana mun rotary clubi järjesti churrascon meiän iskän kunniaksi, eli siis grillailtii. Kaikki mun perheet tuli sinne ja myös muita rotareja, oli tosi kiva ilta ja isinkin oli kiva tutustua vähän niihin ihmisiin ketä täällä mun elämään kuuluu! Muina päivinä kierreltiin sit ihan joka puolella sao paulossa. Mentiin mm. Ipiranga nimiseen kauniiseen puistoon ja otettiin siellä parit kuvat, paulistalle eli sao paulon "pääkadulle", 25 de marco joka on selanen katu missä myydään kaikkee toosi halpaa haha, käytiin yhdessä antiikki torilla ja yhtenä iltana mentiin tollaseen tooosi hienoon ravintola/baariin josta oli tosi hienot näkymät sao paulon pilvenpiirtäjiin! Käytiin myös monessa muussa paikassa ja joka ilta käytiin myös syömässä jossain! Oli tosi kiva nähdä iskää!












Carnaval oli yks asia mitä olin ihan sairaan kauan odottanut ja se olikin yks mun vaihdon parhaista viikoista! Mun perhe lähti rannalle carnavaalin ajaks, mut en ite halunnu mennä mukaan koska halusin nähdä millanen se kunnon carnavaali on sao paulossa niin jäin sitten sao pauloon ja menin mun parhaan kaverin mettelle asuun siks aikaa! Carnavaalin aikana siis oli joka päivä ihan joka puolella sao pauloo tosi isoja "blocoja" näille en suomeks mitään nimee tiiä mutta siis isoja bileitä kadulla! ja siis tosiaan tosi isoja bileita että niissä oli aina monta tuhatta ihmistä ja siellä sit soi musiikit ja myytiin juotavia ja kaikennäköstä. Näihin blocoihin mentiin joka päivä ja niissä oli aina ihan huippu kivaa! carnaval siis kesti jonkun viikon jollon oli joka päivä noita bileita ja sit kouluista oli myös vapaata, mutta viikonloppusin noita blocoja oli jonkun kk ajan haha! Käytiin myös metten kaa ihan siellä "official carnavalissa" eli siis sambakoulut esittää sellasen paraatin missä ne tanssii hienojen asujen kanssa, ja se oli ihan sairaan hieno! me ei meinattu eka ees päästä sinne koska ostettiin netistä liput mut ne ei ikinä tullu perille asti joten jouduttiin paikan päältä ostaan uudet liput... Saatiin kyllä vähän allennusta koska mentiin kirjaimellisesti itkeen poliiseille jotka sitten hommas meille 50 prosentin alennukset niistä lipuista mutta joo tulihan se silti kalliiks ostaa kahet liput mutta haluttiin nähä toi paratiisi koska en tiiä tullaanko enään ikinä oleen carnavaaleina Brasiliassa! Paratiisi oli tosi hieno mutta kesti tooosi pitkään se alko illalla 9 aikoihin ja loppu aamulla 8 aikaan mutta me lähettiin jo joskus 3 aikoihin kun alko tuleen kylmä ja väsyttään haha! Me myös ostettiin carnvaaleiks tollaset prinssessan kruunut ja kaikkee pientä pinkkiä ja ihmiset metrossa tuli pyytään meiän kaa yhteiskuvia haha! 
Niin ja siis yhtenä päivänä kun mentiin yhteen blocoon se oli niin täynnä että siellä oli poliisit niitten ihme sellasten mielenosoitus suojien kanssa estämässä ihmisten menon sinne enään ja joku sano et siel oli kuulemma ollu yli 700 000 ihmistä. Että nää blocot olis enemmänki verrattavissa festareihin jotka vaan oli ilmasia hah! Brassit osaa ainaki bailata jossei muuta..





















Käytiin yks sunnuntai mun viime hostperheen kanssa tollasessa temppelissä joka on suurin buddha-temppeli etelä-amerikassa! Sen jälkeen mentii myös käymään Embussa, koska en ollu sielä vielä käyny, se oli tosi kiva ja hieno paikka muistutti mun mielestä vähän northeastin sellasia pikku "toreja". Siel oli paljon pikku kojuja missä myytiin kaikenlaista ja pieniä ruokapaikkoja! 







Muuten täällä viikonloppuja lukuunottamatta sellasta perus arkee. Aamusin kouluun ja yleensä koulun jälkeen teen kavereiden kaa jotain. Nyt en oo kyllä yli kahteen viikkoon ollu ees koulussa koska pari suomalaista tyttöö jotka kans on vaihdossa Brasiliassa tuli meille viikoks tänne sao pauloon ja niiden kanssa sit tehtiin kaikennäköstä! Lisäks mun luokkalaisilla on nyt ollu kokeita niin mun ei oo tarvinnu sinne mennä turhaan istuun kuudeks tunniks. Oltii myös yks viikonloppu mun nykysen host siskon ja yhden taiwanilaisen tytön ja amerikkalaisen pojan kanssa yhden brasilialaisen suositun laulajan keikalla! oli ihan huippu kivaa ja tää kyseinen laulaja on mun lemppari brassi laulaja ja laulaa "funk"-musiikkia haha!
Nicole täytti myös 21-vuotta ja järjestettiin sille yhessä sen kavereiden ja perheen kanssa yllätys synttärit! Yllätys meni oikeestaan kyllä pilalle mut oli se silti yllättyny haha! Oli kiva ilta ja Nicole sai lahjaks isältään auton!











Viikko sitten mentiin yksiin festareihin nimittäin Lollapaloozaan! Oli ihan sairaan kivaaa!!! siellä esiiinty mm. The weeknd, The chainsmokers, Martin Garrix, Metallica, Tove Lo, The XX ja paljon muita hyviä esiintyjiä!! The Weeknd on mun ihan lemppari ja olin niiiiin onnellinen kun pääsin sen näkeen livenä! Meitä meni sinne festareihin hyvä porukka, tosi paljon vaihtareita ja myös ne suomitytöt ja mun hostsisko! Festarit kesti siis vaan kaks päivää.











Koitan tulla vielä päivitteleen mun arjesta ja elämästä ja vähän fiiliksiä kotiin tulosta ennenku täältä kotio tuun! Kaikenlaista kivaa on vielä tiedossa niistä sitten myöhemmin lisää! 

No comments:

Post a Comment